سوالاتی که باید قبل از انتخاب شرکت چاپ پاسخ دهید


انتخاب شرکت چاپ

سوالاتی که باید قبل از انتخاب شرکت چاپ و بسته بندی، پاسخ دهید:

آیا در حال جست و جو و یافتن یک شرکت چاپ و بسته بندی خوب برای نیازهای شرکتتان هستید؟ در این راستا تعداد زیادی از کمپانی‌ها در لیست شما وجود دارند؛ اما بهترین شرکت چاپ و بسته بندی، چه شرکتی است؟

پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ بهترین شرکت چاپ فلکسو در تهران را هم ببینید.

انتخاب شرکت چاپ و بسته بندی برای نیازهای شما ممکن است اندکی سخت باشد. با این حال در فرایند این انتخاب سخت، بهتر است به پاسخ این سؤالات برسید:
از کجا شروع کنیم؟

هر پروژۀ کاری بزرگ با یک لیست شروع می‌شود. لیستی از شرکتهای بسته بندی که از طریق منابع، جستجوی آنلاین و توصیه‌های سایر مشاغل و همکاران به دست آمده است. بنابراین در شروع کار باید این لیست را تهیه کنید.

بعد از اینکه تحقیق کردید و این لیست را نوشتید؛ وقت آن رسیده برای گفتگو با هر یک از آن‌ها وقت بگذارید تا به سؤالات شما پاسخ دهند.

هنگام بررسی یک شرکت چاپ و بسته بندی، سؤالات زیر را بپرسید:

۱. محصولات و قابلیت‌های شرکت شما چیست؟
وقتی با یک شرکت بسته بندی همکاری می‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که آن‌ها می‌توانند تمام نیازهای شما را برآورده کنند – به خصوص اگر محصولات متنوعی داشته باشید که نیاز به انواع چاپ فلکسو یا چاپ سلفون و یا چاپ هلیو خواهند داشت.
مطمئن شوید که لیست کاملی از قابلیت‌های شرکت، مزایایی که ارائه می‌دهند؛ کالاهای فیزیکی که می‌توانند بسازند و راه حل‌هایی که ارائه می‌دهند؛ را دریافت کنید. به طور مثال اطلاعاتی در مورد شکل واقعی بسته، مواد مورد استفاده، حداکثر / حداقل اندازه بسته بندی، میزان سفارشات و انواع رنگی که در چاپ استفاده می‌کنند؛ به دست آورید.

۲.سفارشات در چه محدوده‌ی زمانی آماده می‌شوند؟
بسته به نوع شرکتی که با آن همکاری می‌کنید؛ زمان آماده سازی سفارشات متفاوت است. این زمان ممکن است از ۱۰ روز تا ۱۲-۶ هفته متفاوت باشد. دانستن زمان به شما این امکان را می‌دهد تا بدانید که اگر می‌خواهید تغییراتی در طراحی خود ایجاد کنید مدت زمان اماده سازی آن چقدر است.
یک نکته را باید در نظر داشته باشید؛ برخلاف چاپ سنتی، چاپ دیجیتال به شما امکان تغییرات لحظه آخری در چاپ را می‌دهد. شرکت‌هایی مانند شرکت زیبا تجارت نقشینه می‌توانند بسته به سفارش مشتری در ۱۰ روز کاری پس از تأیید آثار، بسته‌های مشتری را ارسال کنند.

۳.حداقل سفارش چقدر است؟
در حالت ایده آل، یک شرکت دارای حداقل سفارش کم، به ویژه برای شرکت‌های کوچک و متوسط است که نمی‌توانند پول زیادی را پرداخت کنند.
بسته به شرکت چاپ و بسته بندی که انتخاب می‌کنید؛ حداقل سفارشات ممکن است بالاتر از آنچه شما نیاز دارید باشد. بنابراین این شرکت‌ها برای مشاغل کوچک یا متوسط مناسب نیستند.

۴.از آنها نمونه کار بخواهید:
آیا این شرکت تجربه کافی در بازار و صنعت مورد نظر را دارد؟ نمونه کارای مشابه که این شرکت انجام داده است را مشاهده کنید. بنابراین بررسی تجربه و نمونه کارهای متنوع شرکت می‌تواند تا میزان زیادی شما را از آن مطمئن کند.

۵.شیوه خدمات مشتری آن چگونه است؟
بسته بندی عالی یک هدف نهایی برای شما است؛ اما پیدا کردن شرکتی که خدمات مشتری خوبی ارائه می‌دهد نیز اهمیت بالایی دارد. در حالت ایده آل، شرکتی را پیدا کنید که شما را در طی مراحل سفارش و خرید راهنمایی کند. ضمن اینکه در تلاش است تا رابطه پایدار ایجاد کرده و به دنبال یک روال کاری کوتاه نباشد.

۶.از چه نوع فیلمی استفاده می‌کنند؟
انتخاب شرکتی که از فیلم‌های بسته بندی با کیفیت و متناسب با محصولات شما استفاده می‌کند؛ بسیار مهم است.
مطمئن شوید این شرکت فیلم‌هایی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد که از محصول در برابر تابش نور، اکسیژن و سایر گازها محافظت خواهد کرد. آیا این شرکت از فیلم‌هایی با کلاس ممتاز مانند PET، Metallized PET، PE و BOPP استفاده می‌کند؟ آیا فیلم‌های قابل بازیافت را ارائه می‌دهند؟ آخر اینکه آیا آن‌ها بر اساس کالای بسته بندی شده، ساختار فیلم را پیشنهاد می‌کنند؟

۷.این شرکت از چاپ دیجیتال یا روشهای چاپ سنتی استفاده می‌کند؟
بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید؛ در دنیای سریع و پیشرفته‌ای که در آن زندگی می‌کنیم؛ چاپ دیجیتال مزایای زیادی دارد.
چاپ دیجیتالی بسیاری از مراحل مورد نیاز در فرآیند چاپ معمولی را از بین برده و باعث سریع‌تر و کارآمدتر مراحل می‌شود. علاوه بر این کیفیت گرافیکی نسبت به روشهای چاپ سنتی بالاتر است. داده‌ها و گرافیک‌های متغیر امکان سفارشی کردن بسته بندی را به شکل خلاقانه‌تر امکان پذیر می‌کند؛ که این شرایط ممکن است در چاپ‌های سنتی امکان پذیر نباشد.

۸.آیا بسته بندی‌ها ارسال می‌شوند؟
به عنوان یک مالک، صرفه جویی در وقت و هزینه بسیار اهمیت دارد. به دنبال شرکتی باشید که بسته بندی آماده را مستقیماً به شما تحویل دهد.

۹.ویژگی بسته بندی‌هایی که ارائه می‌دهند؟
اگر می‌خواهید محصول شما با ویژگی‌های جذاب در قفسه فروشگاه بدرخشد؛ حتماً در مورد ویژگی‌های مختلف آن سؤال کنید. در اینجا چند نمونه از این سؤالات ذکر شده است:
• بسته بندی شفاف یا کدر است؟امکان اضافه کردن پنجره شفاف برای مشخص شدن مواد داخل بسته بندی وجود دارد؟
• امکان اضافه کردن کاست به بسته بندی وجود دارد؟
• چه نوع آویزهایی را پیشنهاد می‌کنید؟
• چه نوع کیسه‌ای را پیشنهاد می‌کنید؟ کیسه ایستاده؟
• آیا رنگ‌های بسته بندی با رنگ برند مطابقت دارند؟
• آیا پلاستیک مقاوم در برابر سوراخ شدن است؟ چه سطوح مختلفی از ضخامت را در بسته بندی‌هایتان ارائه می‌دهید؟
• و….

قدم بعدی چیست؟
هنگامی که فرصت برای گفتگو با شرکت چاپ و بسته بندی فراهم شد و سؤالات خود را پرسیدید؛ حالا زمان انتخاب است. بر اساس نیازها و معیارها و پاسخ این سؤالات، شرکت مورد نظر را برای همکاری انتخاب کنید.
استخدام یک شرکت چاپ و بسته بندی عالی و متناسب با نیاز می‌تواند یک تجربه هیجان انگیز و چالش برانگیز باشد. یافتن شریک مناسب برای کسب و کار شما اهمیت دارد؛ این شرکت باید علاوه بر این که قابل اعتماد باشد؛ در جهت رشد کسب و کار شما قدم بردارد.

Leave a Reply